17. maikomiteen i Ålesund er i sluttfasen av forberedelsene til årets nasjonaldag, og styreleder Ann Christin Seberg Paulsen beskriver et omfattende arbeid for å skape en inkluderende og tradisjonsrik feiring for hele kommunen.
Planleggingen av 17. mai starter lenge før flaggene heises på nasjonaldagen, forteller styreleder Ann Christin Seberg Paulsen i 17. maikomiteen i Ålesund til Radio Ålesund. Komiteen samarbeider tett med skoler, korps, frivillige og kulturliv for å få på plass et program som både ivaretar tradisjonene og samler folk i alle aldre. I sentrum starter feiringen allerede klokken 07.00 med salutt, flaggheising og korpsmusikk, før barnetoget går fra Ålesund kirke til Nedre Utstillingsplass, der publikum kan oppleve taler, musikk, drilloppvisning og premieutdeling. Paulsen trekker fram fellesskapet og engasjementet i hele kommunen som noe av det viktigste ved dagen, og understreker at også de mange lokale arrangementene i bydeler og bygder er en sentral del av 17. mai-feiringen i Ålesund.
Hør praten med Ann Christin her:













